måndag 12 februari 2007

Jag vann...!

Jag var på labbet på sjukhuset härom veckan och tog ett nytt Hb.
I förrgår frågade jag Richy vad han trodde.

-Tja... 121.

-Jag tror runt 100... Nä, det är nog närmare 110.

Ack så rätt jag hade. Idag fick jag ett telefonsamtal från kirurgen. Mitt Hb ligger på 109.

En kvinna ska ligga på lägst 120. Mellan 120 och 80 är det anemi (blodbrist), och under 80 är grav anemi.

Det var ju inte så illa. Jag har varit nere på 68... I vår ska jag göra min årliga rektoskopi och gastroskopi. Läkaren ville tidigarelägga detta, och sa att han ville helst ha gjort det inom en månad. Han trodde inte de skulle bli klokare på varför jag förlorar blod trots att jag äter järntabletter, för det har ju ingen blivit förut, men han ville kolla ändå.

Usch. Tycker INTE om dom där undersökningarna... Vid gastron får dom ge mej rejält med lugnande, så jag inte fattar nåt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses din stackare.
Men ett ganska bra blodvärde iaf då du legat på 68!

Men förstår att du inte ser fram mot undersökningarna men vad gör man om man måste.
Hoppas att det går bra Tina!

Kram Annica

Suss sa...

Jag är såå glad att slippa om undersökningarna!!
Men jag tycker faktiskt synd om dej..

Anonym sa...

Hej vännen!
JA dom där undersökningarna är väl inte de roligaste man kan göra i sitt liv. Men kanske nödvändiga...
Skulle vilja lämna en Valentinebild till dej - men det går ju inte här - din sida tycker inte det! Så jag får önska dej en bra "Alla hjärtans dag" via ord istället! Ha det gott!
Kram fr Nanne

Prinsessmamman sa...

Förr (när jag lämnade blod och plasma) låg jag alltid runt 140. När jag var gravid med lillasyster låg det närmare 100... inte undra på att jag var så himla trött då...