onsdag 21 februari 2007

Kväll... eller morgon eller... WTF...!?

Igår kväll på jobbet:

Jag går in med lite kvällsfika till en kvinna som vill ha in det på rummet i stället för att äta med de andra i matsalen.

-Godkväll!

-God morgon!

-Eh...nä! Jag kommer med lite kvällsfika!

-Va?

-Det är kväll nu!

-Ja det är konstigt här i Sverige. Här är det kväll och sedan kväll och sedan morgon. I Europa är det morgon och sedan kväll!

-Ja, fast vi följer ju dygnet som alla andra!

-Ja jag begriper det inte. Det är konstigt i Sverige.

Då insåg jag att det inte var nån idé att diskutera detta längre.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Tanten har fel! Jag tror bestämt att det är morgon, morgon sen kväll. I alla fall känns det så när man är morgontrött som jag. Det finns betydligt fler mornar än kvällar... Hoppas att ni slapp ifrån snöovädret. Här vräker snön ner, men det blåser i alla fall inte. Hoppas du har det bra! Skickar en lång och varm kram till dej. Ha det gott! Kram fr Nanne

Anonym sa...

Kommer bara in å säger Grattis till nyblivna moster Tina ;-)
Har ju varit utan nät i 3 veckor..men nu är jag tbx...

Anonym sa...

Morgon och kväll är det nog varje dag...
Oftast känns det som det är fyra måndagar och en fredag.
Lennart

Anonym sa...

Ha ha! Ja snurriga kommentarer har jag också hört några stycken när jag jobbade i äldreomsorgen ;)

Anonym sa...

Hmm, jag som trodde vi hade morgon och sedan kväll här också... Men kanske har missuppfattat det. Det är ju med åren visdomen kommer heter det väl, så får väl vänta och se om jag blir lika vis när jag blir gammal ;)

Suss sa...

Ja ibland undrar man verkligen hur det egentligen är... Jag tror nog på att det är flest mornar... För när jag är som tröttast så tycker Herman att det är dags att gå upp..