lördag 28 januari 2006

Projekt bauta akvarie!

 Igår köpte jag lite växter och drog igår projekt bauta akvarie!

Richy fixade till en slang som han vidgade med värmepistol, så man kunde knöka på den på kranen i tvättstugan.

Mycket vatten blev det... Vi fyllde bara drygt hälften, vi ska flytta över fiskarna i det lilla akvariet, så vi tar vattnet som vi har där i också. Sen då förstås. De kan ju inte simma torrsim ju...

Det ska stå så i några dagar innan vi flyttar över fiskarna, och skaffar fler. Fast Richy hade inte riktigt fattat detta med att få igång akvariet. Jag la mej före han igår kväll. I dag när jag kom ner hade han dragit ur sladden till pumpen...

 

Vi tog en tur till zoobutiken igen. Köpte nytt filter till pumpen, en sån där algskrapa (eller vad det nu heter) och en liten gullig skylt som det står "no fishing" på. Hällde i lite medel för att få bättre vatten. Bra att göra när man byter filter. Filter-starter heter det....! Klurigt namn!

 



NO FISHING
 

Christoffer spanade in en massa ciklider han tyckte vi skulle ha. Såna där stora som kostade flera hundra per styck... Jag sa att vi tar det lite lugnt nu, vi tar bara LITE större fiskar än de vi har...

2 kommentarer:

ulf sa...

tjing pinglan lycka till med akvariet! jag läste de tidigare bloggarna om ditt irritationsmoment på avd....ta upp detta med er chef, det är hans/hennes deal att ordna med sådant...i sista hand får ni ha ett personalmöte med chefen allihop...min erfarenhet är att om chefen är ngt att ha så tar den tag i de...o är den inte det har den en dämpande effekt i alla fall om det tas upp vid ett större möte.
vad ni inte skall göra är att sopa det under mattan o tåla det, för det slutar med att hela avd kan bli förgiftad...hon kan faktiskt vara omedveten om era åsikter o hemma blind...
tja ha de bäst

Susanne sa...

Ja det e inte lätt det här med akvarier... En himla tur att ni inte flyttat över fiskarna då!!! :P