måndag 9 januari 2006

Och du har legitimation med dej förstås?

Fullt upp hela helgen. Som vanligt.

I fredags var vi bjudna till ett par kompisar. Richy hade hjälpt dem installera en värmepump, och som tack för hjälpen bjöd de på en helkväll med mat och dryck.

Jag satte inte upp så värst många värmepumpar, men jag halkade liksom med på nåt bananskal!  

 

Jag köpte med en flaska vin, för att det skulle kännas lite bättre att jag inte snikade med helt och hållet.


När jag ändå var på systemet blev det ett flak öl och nåra cider när jag ändå höll på.

Jag har inte behövt visa leg på snart ett år, men denna gången sa kassörskan lite smått snäsigt:

 

Och du har legitimation med dej förstås?

 

Jaa det har jag!

 

sa jag extreeeeemt vänligt och visade fram mitt körkort där det står att jag är född i juli 1972 och alltså är 33 och ett halvt.

De får givetvis fråga mej om leg, men man behöver väl inte vara snäsig eller?

 

Kvällen hos vännerna blev trevlig, med en hel del dryck... Klockan fyra kom vi i säng.

Klockan 7 på morgonen ringer telefonen. Det är från jobbet, de hade lite kris. Nån var sjuk.

Jag kände att jag skulle nog inte jobba, jag var nog lite sjuk jag med...

 

Lördagen gick i slöhetens tecken. Jag sydde faktiskt lite på gardinerna som vi ska ha på jobbet.

 

På söndagen hade jag en uppsjungning med kören i kyrkan. Det gick bra, förutom att den jag stod brevid sjunger hellre än bra...

Hon sjunger högt, och aningens fel tonläge, så det är rätt svårt att sjunga själv. Man blir ju helt förvirrad. Det är bara att försöka koppla bort hennes röst. På min andra sida stod en kille i basstämman, så nån hjälp därifrån fick man ju inte precis...

 

Nu ska jag fixa lite mellanmål till barnen, jag har suttit hela förmiddagen med MC-klubbens hemsida. Det var tävling i fredags.

Sen får jag väl fortsätta sy lite gardiner.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, jag skulle bli jättelycklig om de frågade mig om leg på systemet! Det har aldrig hänt mig nämligen, fick alltid höra att jag såg äldre ut när jag var yngre (snurr snurr) Nu har jag tydligen växt i min ålder så att säga för nu tror folk oftast att jag verkligen är så gammal som jag är...Fattar du något av det här...;o)

Susanne sa...

Jamen har du testat att ha öronproppar??? Fast.. då hör du ju inget... hmm dum idé...

Christine sa...

Leg på systemet?.Jojo Vissa behåller sin ungdomliga skönhet länge och visst kunde personalen vara lite trevligare, men med en sån komplimang hade jag nog översett med det "lite"Fick jag frågan själv skulle jag nog undra om vederbörande var riktigt frisk eller helt enkelt i behov av glasögon..Så Sug i dig..Lennart