torsdag 29 mars 2012

Jag är laddad...

Det är ju lite otippat att det piper i larmprylarna när man går IN i en butik... Men det klart, då är det ju mej vi pratar om. Då är det ju genast inte så otippat. Jag fick även veta av butikspersonalen att det kan bli så här emellanåt.
Det pep som sagt när jag gick in på Åhlens. Jag vänder mej fårvånat om och glor, för det är ju bara jag som passerat larmprylarna. Jaja, jag fortsätter in i butiken och kikar runt lite, hittar inte det jag vill och bestämmer mej för att gå ut.
Just det, kom jag på. Det pep när gick IN. Det lär ju pipa när jag går UT också...
Jag pratar med en personal och hon går med mej, och mycket riktigt, det piper så klart.
Vi bestämmer oss för att gå till botten med detta. Jag följer med in på ett personalutrymme och vi går igenom hela mej för att se vart det larmar. Det visar sej vara min urgamla plånbok som på nåt sätt larmet aktiverats på igen. Ja eftersom jag tömt hela plånboken går tjejen ut och larmar av min plånbok. Igen.
Nu kan jag passera utan att väcka uppståndelse.

2 kommentarer:

Anna sa...

Blir du förvånad om jag säger att precis det där har hänt mig med?! Fast det var Josefinas plånbok som hon fått i julklapp :)

Tina Högman sa...

Nä... inte alls förvånad... ;-)