fredag 16 mars 2012

Framme...!

Ja då har man anlänt till den stora staden Stockholm. Jag är inte så kompatibel med storstäder egentligen. Blir mest stressad och förvirrad.
Därför gjorde jag genidraget att köra första biten. Vi kom iväg vid 8-snåret, som planerat. Det som inte var planerat, inte för Morten i alla fall, var att det gick fort. 1,5 timme till Örebro är väl inte illa pinkat för en flodhäst. Men vad ska man göra. Mulet, inte så mycket trafik, två-filigt... Det är ju bara att brôta på. Vi bytte nånstan strax innan Köping.
Vi hade så klart GPS'en, men det är inte så lätt ändå, avfarterna duggar tätt och vi missade en.
-Du, du skulle nog inte svängt av här, GPS'en sa håll vänster...
-Blev det fel...?
-Ja, jag tror det...
Det blev det. I stället för att köra runt innerstaden hamnade vi MITT I. Jag önskade att jag hade haft en ögonbindel så jag slapp och se när folk klev rätt ut i gatan, när vi hamnade i en buss-fil, när GPS'en sa att vi skulle svänga rätt in i ett hus...
Ja den lotsade oss till hotellet i alla fall, om en något krångligare väg. Nu är vi installerade i vårt rum på 16 våningen med en utsikt över Värtahamnen. Synd att det är disigt idag, annars hade man nog sett långt. Ja vi ska ju vara här till söndag så det kanske hinner bli lite bättre sikt.
Nu tror jag att jag ska duscha av mej resdammet och ladda för matchen ikväll!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag är nog tvärtom; föredrar att köra i storstäderna :P Roger tjurade ihop fullkomligt när han missade avfarten till Liseberg i somras. Då skulle han minsann inte gå på Liseberg! *fniss*