onsdag 21 mars 2012

A huge mistake...

När jag träffade Morten var han inte direkt hockeyintresserad, men eftersom jag gillar det, och gärna vill se hockey har han liksom blivit lite illa tvungen att se han med... Jag har mitt lag och jag tänkte att jag får ju över honom på mitt lag så klart, det brukar det ju bli! Eftersom anledningen till att jag håller på Luleå är att man vart gift med en norrlänning...
Nu utspelar sej följade diskussion:
Först via sms eftersom Morten är på utbildning i Göteborg.
M: Läge för en biljard? Det var längesen! Jag bjuder!
T: Ja tack!
M: Då ses vi där klockan 19!
T:Ok!
Så på bowlingen. Vi börjar snacka hockey av nån anledning, semifinaler och sånt.
M: Nu möts AIK och Skellefteå i semi!
T: Ja...
M: Jag känner att jag håller nog på AIK...
T: VA?!?
M: Ja... det blev efter att vi var på Hovet, det var sån stämning!
T: Men... vaff... du kan ju inte hålla på AIK??
M: Jo...
T: Men... nä... det kan du inte!!
M: Jo... jag känner faktiskt för AIK! Fast inte i fotboll...
Jag är helt chockad. Det var tydligen ett stort misstag att ta med honom till Hovet.
Så vinner jag första framet. Morten frågar om vi ska ta ett frame till.
T: Det spelar ingen roll, jag går lika gärna hem och ser på hockey...
M: Samma här...
Vi får veta att Frölunda leder med 1-0.
M: JA!
T: Va...? Nej!..... Men vaff... håller du på Frölunda i denna matchen?
M: Ja...

Asså nu är jag helt i chock. Här introducerar man nån i hockey, och det resulterar i att han blir AIK supporter?!? Sen håller han på Frölunda när dom möter Brynäs.
WTF...?
Så här håller jag:
Luleå är nummer ett. Sen håller man på Skellefteå. Efter det är det inte så noga, men man håller INTE på AIK, Djurgården, Frölunda eller Färjestad.

Inga kommentarer: