måndag 26 mars 2012

Gevalia v/s Löfbergs Lila...

Kaffe-lagen möts i semi.
-Nu har jag inte rätt kaffe hemma, det man ska ha om man får oväntat besök, som prästen i Vinninga sa när jag fick sladd och brôtade ner i hans trädgård för 13 år sen.
Tur i alla fall att FBK har bytt ut dom gräsliga matchställena dom hade förut. Nog för att jag gillar lila, men inte den nyansen, och definitivt inte på ett hockeylag. Lite fjollvarning på dom, om jag får säja mitt, och det får jag ju så klart eftersom det är min blogg.
Och AIK möter AIK i semi. Fast jag kallar inte SAIK för annat än Skellefteå.
Ja det gick inte min väg ikväll. Bättre lycka på onsdag, även om det är tveksamt eftersom det är bortamatcher...

1 kommentar:

513andersson sa...

Gunnar Persson i Solna AIK kallar Skellefteå för Byske..
Ha ha.. ;)