måndag 31 mars 2008

UFO's...

Idag hade vi friskvård på jobbet.
Först två föreläsningar om "tankens kraft" och "bra snabbmat".
Sen lottade vi ut massage. Alla fick nån typ av massage, vanlig nack och ryggmassage eller taktil stimulering. Taktil är mer lättare beröring.
Jag fick vanlig massage.
Fullt avslappnad, smått yrvaken går jag in till dom andra som äter en massa konstig hälsosam mat. Den var rätt ok om man bortser från alla läbbiga bönor och äckliga solrosfrön...

När alla fått sin massage sätter vi oss i soffan och vi sätter fötterna i fotbad med badsalt.
Mina fötter luktar inte längre som man kan tro efter en dag på jobbet, fotsvett, utan polkagris.

Vi sitter och pratar, skrattar och plaskar med våra fötter. Det blir lite blött på golvet efter ett litet missöde.
Det var INTE jag.

Av nån anledning kommer vi in på bakning. Detta leder osökt in på diverse fadäser under bakning. Alla hade vi väl mer eller mindre råkat ut för nåt dumt.

Min var detta:

Jag skulle baka nån mjuk kaka. Minns inte riktigt vad det var. Sockerkaka eller nåt.
Jag står och kör med elvispen.
Telefonen ringer. Jag skulle svara. Släpper elvispen. Utan att stänga av den...
Bunken gör en frivolt, jag hinner få fatt i elvispen innan den går samma öde till mötes.
Det är nu mycket kladdigt överallt... Och jag är redigt irriterad. På elvispen givetvis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle också varit irriterad på elvispen. Helt klart dens fel!!

Anna sa...

Det fattar väl vem som helst att det var elvispens fel!! Vems fel kan det annars ha varit?!

Stor kram!