fredag 7 mars 2008

Tankspridd....

Jag är alltid lite tankspridd, men idag hade jag nog glömt hjärnan hemma.
Hade skjutsat Richy till jobbet. Åkte till Ica och handlade lite. Klockan var bara halv tio, så det var inga andra affärer som var öppna.

När jag var färdig var klockan över tio, så jag parkerade down town och skulle göra mina ärenden:
  1. Köpa frimärken.
  2. Skaffa nya linser.
  3. Kolla bokrean.
  4. Köpa nya trosor.

Det sket sej med en gång, för frimärkena skulle jag ju köpt på Ica givetvis.
Ja ja, det funkar säker på Svensk kassaservice med tänkte jag... får ta det sen.

Var på väg in till optikern för att boka en tid. Jag kommer på att jag inte har min filofax med mej, och jag har inte mina arbetstider i huvet. Ingen ide att gå in där då.

Åhlens ligger intill, så jag knallar in för att köpa lite nya trosor. Hittade inte såna jag ville ha, så jag gick ut igen.

Kollade bokrean. Köpte två böcker. Dödlig strid - Ken Follett och Fallet avslutat - Michael Connelly.

In på H&M. Stannar till vid sminket. Köper inget, går ut igen. Kommer halvvägs till bilen när jag kommer på vad det var jag skulle göra på H&M. Trosor... Går tillbaks. Bara en massa tunna sladdriga trosor med spets på hela. Vill jag inte ha.
Kollar Lindex. Ja! Hittar några, 3 för 100:-. Köper dom.

Går till bilen. Tar en omväg runt halva parkeringen eftersom jag glömt vart jag parkerat...

Åker hem, men stannar vid Svensk kassaservice för att köpa frimärken. Där har dom givetvis inte frimärken, så jag får åka till Ica och köpa.
Ett nytt försök att åka hem. Kommer på att jag skulle lämna in Angelicas digitalkamera...

Jag ska snart till jobbet. Undrar om jag klarar av att jobba idag...?

2 kommentarer:

Anna sa...

Det är SÅÅÅÅ SKÖÖÖNT att höra!! Så där ser min tillvaro ut jämt! Det är nog därför man blir stressad om man har mer än en sak att komma ihåg... typ var man parkerat...

Suss sa...

Ja det är ju ingen nyhet precis att du är tankspridd.. :-)