måndag 17 mars 2008

Jag tänker aldrig köpa Crocs...

Datautbildning idag. Åkte in till stan tjugo i åtta. Snöigt som attan.
Hem klockan 12. Ännu mer snö. Och BLÅST!! Ett hiskeligt väder.

Jag skulle börja jobba klockan 13, så jag åkte hem, ringde en del samtal, messade med tre nyfikna personer samtidigt så det slutade med att hela mobilen hängde sej...
Jag hade tänkt att fixa lunch men när jag tittade på klockan hade hon blivit kvart i ett, så det var bara att kasta sej ut i bilen... nej jag tog INTE cykeln till jobbet idag...
Kommer till jobbet för att upptäcka att jag glömt nyckeln till mitt skåp i omklädningsrummet.
Går in på avdelningen, snöig och rufsig i håret.

Får väl jobba i mina privata då. Jag har en långärmad tröja som jag får kavla upp ärmarna på, för vi får inte ha långa ärmar i jobbet, och under har jag bara ett linne, vilket inte kändes så passande...

Sen kommer jag på att jag har ju inga skor heller, jag har mina kängor...
Jag hittar ett par skor, och jag får nästan ångest, jag frångår mina principer helt när jag stoppar i fötterna i ett par.... jag kan knappt med att erkänna det, men jag lånade ett par Crocs...
Som jag har lovat mej själv att ALDRIG ta på mej!
Men nu vet jag. Det jag trodde är sant. Jag kommer aldrig köpa ett par. GARANTERAT!!

Dessutom var skorna två nummer för små, så jag har ont i tårna...

4 kommentarer:

Anna sa...

Det som är så skönt med dina bloggar är att jag alltid känner igen mig! Utom när du cyklar för det är jag SKITDÅLIG på!
Jag sa också att jag inte skulle ha såna där "foppatofflor", men när min kollega var i Thailand köpte hon med ett par kopior och de har jag i trädgården och till brevlådan, men INGEN ANNANSTANS!!! De är ju inte precis snygga...
Hoppas att du har det bra annars och att du kommer ihåg att ta med nyckeln till jobbet imorgon.
JÄTTEBAMSEKRAM!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.

Suss sa...

Tycker det är helt ok med crocs.. Så länge de används i jobbet eller hemma!
Men det finns inget värre än att se ett par crocs på någon som går på stan och shoppar!
Tvi vale! :-)

Anonym sa...

Tycker inte heller om Crocs. Har aldrig ens provat några. Men ok, OM man tycker de är jättesköna kan man väl få ha på sig dem hemma på gården eller på jobbet, men ingen annan stans!!