fredag 7 mars 2008

Det blev inte bättre...

Nä. Det blev det inte. Jag var fortfarande lika vimsig på jobbet.
Jag skulle duka till kvällsmaten. Ställer fram tallrikar och glas. Glasen räcker visst inte. Måste ha räknat fel...
Så säjer jobbarkompisen

-Men Tina du har ju ställt TVÅ glas här!

-Jaha! Det var därför det inte stämde! Jag trodde jag räknat fel...

Sen ska vi börja äta...

-Men vi har ju inga bestick...?!

-Oj då...!

Sen gick det ganska bra resten av kvällen faktiskt. Tills vi skulle hjälpa en dam i säng vid halv nio...
Först glömmer jag att ta på pyjamasskjortan.
Sen ska jag hjälpa henne med löständerna. Hon har en tablett "corega tabs" som man lägger i burken med tänderna, så rengör tabletten under natten. Den står på ena sidan på handfatet. På andra sidan står ett glas med vatten. Tabletten håller jag på att lägga i glaset i stället...
Jag tar fram pyjamasbyxorna och ska hjälpa henne att ta på dom. Både tant och den andra personalen protesterar... Jag har glömt underbyxorna...

Jobbarkompisen:

-Tina du ska SNART få gå hem...!

När jag äntligen får cykla hem lyckas jag tappa framskärmen på cykeln också.

3 kommentarer:

Anna sa...

TUR att inte DU och JAG jobbar ihop!!! HAHAHAHAHAHAHAHA!!! då skulle alla gå nakna eller kanske ha bara en strumpa och allt skulle bli kaos! Eller vad tror du? ;)

/Anna

PS. Högtryckstvätt har jag aldrig vågat prova... verkar lika farligt som snöslunga...

Prinsessmamman sa...

Gröt i skallen kunde man ju skylla på när barnen var riktigt små men det funkar ju inte längre...

Suss sa...

*fniss*
Vad mer kan man säga?? :-P