måndag 10 mars 2008

Stereo...

Höll på för fullt i med att laga en tacopaj, samtidigt som jag plockade i ordning lite. Får lite gäster ikväll, mina föräldrar, en syster, svärmor... Angelica har inte blivit firad än nämligen, hon fyllde 15 för en vecka sen ungefär.

Kände mej glad och upprymd. Hade lite (eller kanske inte lite... rejält mycket...) extra energi som jag inte riktigt visste vart jag skulle göra av, så radion stod på rätt högt på Mix Megapol och jag dansade runt och sjöng med sleven i högsta hugg. Det är lite tråkigt med allt prat emellan låtarna så jag blev sugen på att lyssna på


Gick ner och hämtade den, la den i CD-spelaren i köket. CD-spelaren står högt upp på ett skåp, så jag sträckte på mej och öppnade luckan och la i CD'n.

Tryckte på play.
Nazareth börjar spela en ballad.
Var den med på den skivan...? Tydligen.
Nästa låt är Bonnie Tyler och It's a heartache.
??

När femte låten spelar, och det fortfarande bara är ballader blir jag fundersam.
Men vaff... det här stämmer ju inte! Jag tar CD-fodralet och läser. Låtarna stämmer ju inte alls!Har jag lagt i fel skiva i fodralet?
Öppnar luckan på spelaren, ställer mej på tå och tar ut skivan.
Glor fånigt på den.
Jo. Det är rätt skiva. Jag fattar noll gummiboll.
Sträcker mej upp en gång till och känner efter.
Eeh... det ligger en skiva i. Med rockballader.

Det går tydligen att få i två skivor i en spelare. Det trodde jag aldrig! Man lär sej nåt nytt varje dag! Det var ju spännande!!
Nu ska jag och dammsugaren ta en dans. det blir väl mest jag som dansar. Han är lite stel tycker jag... och där han inte är stel är det väldigt sladdrigt.

4 kommentarer:

Anna sa...

Dålig danspartner!

Jag har också testat att sätta i två cd-skivor på varandra(hade du trott något annat?!), men det funkar bara i vissa spelare... Cd-växlare är bra för då är facken för skivorna väldigt smala.

Hoppas att ni fick en trevlig kväll och att du snart hittar en styvare danspartner!

KRAM!

Anonym sa...

Man kan sätta två DVD-skivor i en DVD spelare också. Men rekomenderas inte, för kan hända att man då måste skruva isär spelaren för att få ut skivorna igen...

Suss sa...

Såna tokerier har jag aaaldrig gjort!!! eehh.. :-)

Anna sa...

SAAAKNAR DIG!!! Vart har du tagit vägen?!

KRAAAAAM från den snöiga delen av landet!