onsdag 12 september 2007

Wet wet wet...

Man ska tillsätta smaktillsatsen i Sodasteamen EFTER man kolsyrar vattnet. Det står det i bruksanvisningen.
Det glömde jag idag.
Jag hällde i utav en sort som blir smaksatt vatten bara, som mineralvatten. Man tar väldigt lite av den sorten.
När jag hällt i det kom jag på att jag glömt kolsyran.
Jag tänkte att det är nog ingen fara. Jag sätter i flaskan i Sodastreamen och trycker som vanligt.
Det verkar ju gå bra.

Jag släpper på trycket.
Nu går det inte fullt så bra.
Jag ser hur vattnet börjar pysa i flaskan.
Vårbäckssnabbt försöker jag skruva bort flaskan.
Vattnet sprutar ut.
Jag får loss flaskan och flyttar den snabbt till diskhon. Under tiden sprutar det kolsyrat vatten hela vägen.

5 kommentarer:

Suss sa...

Ja men nu fick du ju en anledning att skura golvet.. :-)

Anonym sa...

Jag diskade flaskorna i maskin förut fastän det står att man inte ska göra det... En gång när jag skulle kolsyra sprängdes hela flaskan och det blev skärsår, trasig Soda Stream, vatten över hela köket osv! Lika duktig som alltid! :D

Tina Högman sa...

Suss: Ja, och bänken, diskbänken, kaffebryggaren, Sodastreamen, teburken och kaffeburken.

Anna: Ja det är väl du och jag i ett nötskal det... :-D

Anonym sa...

Var är filmen på hela händelseförloppet.?
Lennart

Tina Högman sa...

Lennart: Hade det funnits nån hade den väl hamnat på youtube...