lördag 8 september 2007

Antikt...

Igår hade vi ju fruhippa för jobbarkompisen. Inget stort ståhej, bara lite enkelt sådär.
Hon blev hämtad och körd till Kronocampingen.
Där fick hon massage medans vi andra satt utanför och drack och pratade. Vi hade hyrt bastun och där fick man ha egen sprit med.
Sen var det minigolf. Där fick man inte ha med sej nåt in.
Jag och en annan tjej bestämde oss för att ställa väskan utanför och lite emellanåt gå ut och... pudra näsan.
Jag hade en mindre handväska med mej med plånbok, mobil och glasögonen, ifall linserna skulle balla ur.
Jag la ur glasögonen i ryggsäcken istället, och tog kompisens plånbok i handväskan.

När kvällen var över, och jag framåt halv tre kommer hem, gör mej i ordning för natten, tar ur linserna... och kommer på att glasögonen fortfarande ligger i ryggsäcken...
Det var ju bara att leta upp några gamla glasögon från forntiden.
Barnen såg skräckslagna ut när dom fick se mej...

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA!!! Tänk vad modet kan ändra sig! Kul att barnen kan få en "ny" mamma emellanåt så att de inte tröttnar. Du kanske borde använda de där glasögonen oftare.

Tina Högman sa...

Anna: Kanske ska ha dom på ert bröllop?!?

Suss sa...

Wow!! Du måste verkligen ha sett helläcker ut!! :-)

Anonym sa...

Schyyst ! Du bjuder ju bara på dig själv jue =) Inte många som vågar bjuda på sig själva å visa omvärlden hur man ser ut ibland =)


Å kan tänka mig att ingen av barnen velat att du skulle gå utanför dörren för då e du ju världens pinsammaste =)

Men vadå har man vart på fruhippa så har man jue ...med lr utan brillor =)

Ha en bra kväll.

/ Annica

Anonym sa...

Du ser lite förvirrad ut.
Annars var D rätt chickt.
Lennart

Tina Högman sa...

Lennart: Det kan bero på att min syn har ändrats lite sen dom glasögonens tid... Jag var nog lite yr i bollen... :-)