måndag 3 september 2007

Ursäkta då, men...

Nu har jag visst retat upp nån för att jag blev förbannad när MC-klubbens hemsida blev hackad.

Jag skrev
Det var nåt som hette Sinaritx och verkade vara nån rysk propaganda, fuck PKK and USA stod det, och nån som babblade ryska eller nåt.

Personen i fråga ansåg tydligen att jag utpekat alla ryssar för hackare.

Det gjorde jag ju inte alls. Jag fattar inget av såna språk. Jag blev förbannad när nån hackar sej in på min webbsida när jag vet att sidan inom det närmsta dygnet kommer ha ett par hundra besökare, eftersom alla vill veta resultaten från serietävlingen.
Det första språk som dök upp i skallen var ryska. Om det var ryska eller inte vet jag inte.
Ärligt talat skiter jag i om det var en ryss, amerikan eller svensk.
Jag har inga fördomar mot nån eller nåt.

GE FAN I ATT FÖRSTÖRA FÖR ANDRA!

12 kommentarer:

Anonym sa...

du har inga fördomar, inte heller har jag.
och det var inte jag som hackat dig.
ursäkta min felaktiga identitet.

Tina Högman sa...

Nä, jag fattar att det inte var du som hackat mej. Det var inte bara vår sida som blev hackad, det var flera på samma webbhotell.

Men var det dej jag retat upp? Var det du som skrev den första kommentaren på ryska (eller vad det nu var för språk) också?
Det är lite svårt att veta vem som är vem när man inte har ett namn eller alias.

Anonym sa...

nä, jag bara skrev översättningen av den ryska kommentaren
själv är jag ryska, fast ingen invandrare

Tina Högman sa...

Trodde nästan det var så.
Jag hoppas inte du tog illa upp i alla fall, utan förstod vad jag menade. Det är ju tråkigt när folk bara lyssnar på hälften.

Det är ju lite som vad många tror om svenska tjejer... Alla är blonda och lösaktiga, och heter Inga...

Min 14-åriga dotter är förresten tillsammans med en kille på 15 som är från Ryssland...

Anonym sa...

När man skriver och är förbannad kan det lätt misstolkas, lär dig av det och tänk på hur du uttrycker dig. Det är ju inte första gången du blir misstolkad.
Bara ett tips på vägen./q

Tina Högman sa...

Jag kan ju inte förstå hur min förra blogg kunde misstolkas precis. Hur man kan få det till att jag tror att alla ryssar är hackers...

Dessutom hade ju personen i fråga dessutom blandat in Hitler i det hela.
Vad fasen hade han med det hela att göra??
Bara för att jag är europé eller?
Det kanske är jag som borde känna mej påhoppad.

Anonym sa...

Har varit i Sverige ett par gånger. det var för länge sen. Blondiner träffas oftare i Finland än i Sverige, och flest rödhåriga bor i Norge. Har oxå sett den dumma tyska filmen "Sex svenskor på Ibiza ön", en av dem som sprider fördomar om "lösaktiga blondiner". Min svenska kompis tog livet av sig eftersom hon var rädd för att fylla tretti...
lycka till din rara dotter och dig,
mvh,
Svetik

vaggvisa
http://www.youtube.com/watch?v=bW7GCxfpo30

Tina Högman sa...

Svetik:
Tack!! Den visan var jättefin!

Suss sa...

Ja en del verkar ta åt sej för minsta lilla..
Du skrev ju tom "Verkade vara nån rysk propagande"
VERKADE! Betyder inte det att du egentligen inte vet??
Jaja.. Hoppas den påhoppade personen ifråga läser din förklaring och fattar att det inte var något påhopp..

Vi hörs!

Anonym sa...

Jag menade bara rent allmänt. När man uttrycker sig i skrift får man tänka sig för lite extra för det kan lätt misstolkas med tanke på att olika personer lägger tonvikt på olika ord. Så är det överallt/q

Anonym sa...

Vem är "anonym" som inte sätter ut sitt namn?
Vi har tryck och åsiktsfrihet i detta land och de som gnäller brukar aldrig tåla kritik själva.
Ska man ta hänsyn till "olika" personer så kan man inte skriva något alls.


Kör hårt Tina.

Lennart

Suss sa...

Bra sagt, Lennart!