torsdag 20 september 2007

Längtar...

Just nu håller jag på och packar.
Det ligger utspritt runt ryggsäcken, det jag ska packa ner. Funderar på hur jag ska packa det smidigast.
Det är kläder, torkad mat, kniv, kåsor, tändstickor, lite sjukvårdsprylar som vi hoppas slippa använda, skavsårsplåster, vattenflaskor, karta, ficklampa... med andra ord en massa smått och gott. Imorn blir det att ta fram picknickbullarna och korvbröden ur frysen.
Hoppas vi kan packa dom på ett bättre sätt än för två år sen. Då låg korvbröden under sovsäcken. Dom var ca 0,5 cm tjocka. Vi lyckades till slut pilla upp dom såpass att vi fick i en korv...
Äger inget eget trangiakök, men tänkte cykla förbi mina föräldrar på vägen hem från jobbet ikväll och låna deras.

3 kommentarer:

Suss sa...

Jadu, nog längtar man! Själv har jag inte kommit så långt i packandet än, tänkte göra det ikväll..
Ja korvbröden minns man med ett gott skratt! :-D

Anonym sa...

Det låter jättemysigt fast jag har tältfobi (också)... Skulle gilla det om man fick åka hem och sova på kvällen. Men det går väl inte?

Anonym sa...

Undrar och beundrar att ni orkar.
Men ni e ju unga ännu.
Lennart