söndag 2 september 2007

Hackat...

Idag var det vår MC klubbs första serietävling som vi anordnade. Givetvis jobbade ju jag, så jag kunde inte vara där...
Eftersom jag är webbansvarig lägger jag ut resultaten på hemsidan.
Medans jag satt där och fixade allt, än så länge bara på min dator, jag hade inte hunnit ladda upp nåt på servern, ringer telefonen.

Richy svarar.
Jag hör med halva örat att det är nåt med hemsidan, och Richy säjer:

-Det är nåt fel! Sidan hackar!!

Hackar??? undrar jag. Jag såg framför mej att det blippar och bloppar på nåt sätt.
Jag öppnar http://www.lmck.nu/ och ser att VI HAR BLIVIT HACKADE!


Det var nåt som hette Sinaritx och verkade vara nån rysk propaganda, fuck PKK and USA stod det, och nån som babblade ryska eller nåt.

På servern såg jag att det hade hänt 19:07. Nu var klockan 19:20! Tur att vi såg det så snabbt!
Fast jag kan ju inte begripa varför man hackar sej in på en svensk cross och enduro sajt och skriver och pratar på RYSKA?!

8 kommentarer:

Anonym sa...

бесстыдная геббельсовская пропаганда!
доказательства - в студию!
гитлер капут, промеждупрочим.

Anonym sa...

Det verkar ju skitkorkat!! Fast vad vet jag?

Suss sa...

Öhh.. Har hackaren hittat hit också????

Tina Högman sa...

Anna: Jätteskitkorkat!
Suss: Verkar inte bättre...

Anonym sa...

översättnigen

det hela rörande ryssarna verkar vara en oförskämd goebbelspropaganda. Bevis - in i studion.
Hitler kaput förresten.

Tina Högman sa...

Anonym: Va?? Jag blev inte klokare av det...!

Anonym sa...

Tina, nån retar sig på det du skriver och tar det illa för sig som om du utpekat alla ryssar som hackare. Hur kan du bevisa det var nämligen en ryss som hackat din sajt? Vem som helst kan kopipasta en text skriven med kyrilliska bokstäver. Har du gjort en screenshot eller har du sparat den IP- adress din sajt var attackerad ifrån?
Jag kan oxå hacka nån och bifoga en svensk eller tom en isländsk text, helst en marsiansk, vad då?

Anonym sa...

Anonym??????

Lennart