lördag 20 april 2013

Dansfest...

Igår hamnade jag på Dansfesten, vilket är lite oväntat eftersom jag inte ens gillar dansband.
Först kostade det 250 spänn i inträde men Linda sa att det skulle bli såååå kul!
Sen blev jag uppbjuden av en man som inte hade nån taktkänsla så jag fick koncentrera mej på att följa honom istället för att följa musiken. Svårt, men det gick.
Efter det blev jag uppbjuden av en lätt förståndshandikappad kille, och jag kunde ju bara inte tacka nej. Han skjöv runt mej på dansgolvet som en möbel, baklänges hela vägen kan jag tillägga, först rakt ner tills dansgolvet tog slut, då var han tvungen att byta riktning och körde då åt andra hållet. Han tyckte nog jag höll i honom lite för dåligt för han tog min arm och tryckte den mot sej några gånger. Ibland försökte han sej på nåt genom att trycka sitt knä mot insidan av mitt lår, jag vet inte riktigt vad han skulle uppnå med det... Jag måste erkänna att jag hade svårt att hålla mej för skratt, och inte blev det lättare när jag möter blicken på en annan kille på dansgolvet och han verkar uppenbarligen mycket road av min dansanta danspartner. När han skjuvit mej längs tre sidor av det fyrkantiga golvet tog låten slut.
Det var första och sista gången jag var på Dansfesten.

Inga kommentarer: