söndag 27 september 2009

Vacker...

Gick till Harrys en sväng igår, jag och Morten.
Vi står i baren brevid en ytlig bekant och småpratar lite. Jag står i mitten.
Jag märker att bekantingen (som vi egentligen inte känner, men vi är mer eller mindre stammisar på samma pizzeria...) tittar på mej.
Nu menar jag verkligen tittar, han sneglar liksom inte bara, utan tittar intensivt på mej länge.
Så säjer han
-Vad du är vacker!
Han vänder sej mot Morten och säjer
-Visst är hon vacker?!
-Ja, det är hon, svarar han.

Jisses jag blir alltid så generad när nån säjer nåt sånt, jag känner mej dum och vet inte vad jag ska säja...

4 kommentarer:

Suss sa...

Jag blir också sån...
Fast egentligen borde man väl säga: Tack! :-)

Anna sa...

Jag är likadan, men jag förespråkar (och försöker efterleva det)att man SKA säga TACK! För hur kul är det att ge en komplimang till någon som inte uppskattar det? Dessutom mår man bättre inombords om man tar åt sig och svarar tack.

Gunilla sa...

Det är av barn och fyllon man får höra sanningen :)

Tina Högman sa...

Jag log faktiskt lite generat och sa tack lite lågt!