lördag 12 september 2009

Två-filigt...

Det är en sak jag inte fattar.
När man är ute och kör på tex en 90-sträcka och det kommer en fartkamera, vad gör man då?
Jo jag brukar få sänka hastigheten till 90, eller strax över. Kameran tar ju inte kort om man kör i 91 km precis...
Men vad gör 95% av befolkningen? Jo, dom sänker hastigheten till 80!?!
Är det en 70-sträcka, då är dom nere i 60!

Jag tycker att fartkamerorna kan ta kort om man kör mer än 5 km UNDER hastigheten också. Eller varför inte två-filigt?
En fil till såna som kör exakt hastighet, och en till dom som envisas med att köra 10 km under.

3 kommentarer:

Anna sa...

OJ VAD JAG HÅLLER MED!!! För att inte tala om de som BROMSAR...

Tina Högman sa...

Ja, precis! Ännu värre!

Ida sa...

Tyvärr är jag nog en sån som du irriterar dig på... Kommer alltid på mig själv att köra väldigt sakta förbi fartkameror. Undrar själv också varför jag göra det, men händer varje gång. Ska skärpa mig :)