söndag 6 september 2009

Triss...

Missade större delen av Ungern - Sverige igår. Jobbade till 21 nämligen.
Mortens 9-åring var hos oss i helgen, och när jag öppnade dörren tjoade han

-Hej Tina det står 1-0 till Sverige!

Jag hämtade mej en kall öl kylskåpet och satte mej framför TV'n. Efter en kväll på jobbet var jag faktiskt inte så entusiastisk angående fotbollen...
Grabben tittar på mej och frågar

-Om Sverige gör mål, skriker du då?

Jag svarar att jag gör nog inte det än, för jag har inte kommit in i matchen än.
-Om 10 minuter då?

För att blidka grabben får jag svara kanske, fast jag inte känner för matchen alls.

Så blir det 1-1.
Jag tittar chockad på Morten eftersom han jublar högt...
Han har visst spelat 1-1 på matchen...

Jag påpekar att man inte ska jubla även om man spelat på matchen, eftersom man ändå ska heja på Sverige, det har han visst inte fattat... Men det klart... han är ju norrman.
Han envisas med att han hoppas resultatet ska stå sej. Jag och grabben tycker han är knäpp.
Jag säjer till Morten att om Sverige vinner ska jag köpa en Triss-lott till honom, så han kan vinna på den istället.

Så är matchen i det närmsta slut. Morten är nöjd...
Så händer det omöjliga. Zlatan får bollen. Jag och grabben ställer oss upp.
Zlatan gör mål och vi SKRIKER!!!
Ja inte Morten förstås... Han ser ut som han fått en kvarskatt från skatteverket eller nåt.

Citat:
-Det känns nästan som man blev rånad...

Men jag har köpt en Triss-lott till honom! Och en till mej med...

3 kommentarer:

Suss sa...

Vann ni något på lotterna? :-)

Gunilla sa...

Jag är ingen "gambler" .. så spelar jag så gör jag det på att "mitt lag" ska vinna...men så har jag norskt i blodet också.. :)

Hoppas ni vann på lotterna...eller, annars är det som jag brukar säga, antingen har man tur i spel eller kärlek...och då har man vinsten heeela tiden :)

Tina Högman sa...

Jag lär Morten välja lott, och han vann 25 kronor!