torsdag 3 september 2009

Ni tjejer pratar om hur det är att föda barn...

Jag och Morten satt på restaurang Rhodos igår.
Vid bordet intill sitter en man. Han sitter själv. En stor tallrik med en massa pommes frites och en rejäl köttbit har han fått, samt ett glas vin.

När mannen ätit färdigt tar han upp sin mobil och ringer ett samtal. Jag hör ju bara ena delen av samtalet, men det jag hör är ungefär detta:

-Ja tjena!
-Jo förfan...jag ger mej fan på att jag åkt på den där skiten... (det har väl alla nuförtiden...)
-Jag har typ 38, 39 graders feber... (dom flesta brukar inte gå ut på en restaurang då...)
-Har hostat hela jävla dan vettu (och nu hostar han till för första gången sen vi kom dit)
-Men jag måste ju äta vettu (en rejäl köttbit och en massa pommes frites, samt ett glas vin? Jag vill helst ha en macka och lite nyponsoppa bara...)

Sen går mannen ut och rökar, samtalar fortfarande. Kommer in efter tio minuter, dricker upp vinet och betalar.

...men ni ska veta hur det är när en kille är riktigt förkyld...

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Haha..det var en tålig men *asg*

Suss sa...

Jag kan bara instämma i dina komentarer till hans samtal.. :-)

Anna sa...

Stackars liten :S