fredag 31 juli 2009

Hur svårt kan det vara?

Det kanske bara är jag, men jag blir SÅÅÅÅ irriterad ibland när man står i nån kö i en mataffär.
Som idag.
Handlade lite på Hemköp, lite bröd och mjölk. Ställer mej i kön bakom en kvinna. Hon lägger upp lite varor på bandet.
Tror ni hon tar bort korgen när hon är klar?
Nähä då.
Tror ni hon lägger fram en sån där pinne emellan varorna?
Icke sa nicke.

Jag ställer ner hennes korg med dom andra korgarna med en rejäl SMÄLL innan jag ställer upp min egen på den där lilla hyllan. Sen hänger jag över bandet, flyttar på hennes jäkla plastpåsar och juicepaket för att komma åt en pinne och lägga efter hennes varor.
Jag plockar upp mina varor, ställer med en SMÄLL ner korgen när jag är färdig, tar en pinne och lägger den HÖGLJUTT på bandet efter mina mjölkpaket och brödpåsar.

Nästa gång ska jag nog fan skita i pinnen emellan. Lägger inte kunden före mej en efter sina varor kan hon tamejfan betala mina med.

HUR SVÅRT KAN DET VARA?

VA?

4 kommentarer:

Anna sa...

HAHAHAHAHA!!! Jag lägger aldrig dit pinnar längre utan lägger bara upp mina varor :D Hehehehe! Testa nästa gång!

Tina Högman sa...

Tur att du inte stått före mej då....!

513andersson sa...

Det heter inte pinnar, det heter kökö. Det har jag hört på radion.

;)

Gunilla sa...

...eller dom som nogsamt och långsamt vrider och vänder på alla varor och plockar ur vagnen medan bandet rullar, kassörskan får i princip "vänta" på varje sak grrrr...