fredag 3 juli 2009

Är det inte dags att lägga sej...?

Imorses vaknade jag av klockradion som vanligt.
Fattade först inte vad det var, jag har på Mix Megapol. Eller om det är Rix FM. Det brukar vara musik i alla fall.
Inte i morses var det två män som pratade.
Sömningt sträcker jag upp handen och trycker på snoozeknappen.
Inget händer. Radion pratar på.
Jag trycker en gång till.
Morten vaknar till. Vi tittar båda på klockan som står på halv fyra.
-Har du ställt den så tidigt, frågar Morten.
-Nä, jag är säker på att jag ställde den på 5:45 som vanligt.
Jag trycker några gånger till på snoozen.
Sen fattar jag.
Det står två män alldeles utanför vårt sovrumsfönster och pratar...

4 kommentarer:

Miah sa...

Haha, inte lätt att vara nyvaken och fatta om det är radion eller annat folk som pratar. :-P

Anna sa...

HAHAHA!! Känner igen det där... ;)

Trollmor sa...

Imorse vaknade vi musik när klockan inte var mer än 4.30. gäsp det tog en stud det oxå å fatta att det kom utifrån...det var grannen som satt en radio i körsbärsträdet i hopp om att skrämma bort fåglarna...

Suss sa...

hehe, gick det inte att snooza dom utanför? :-)