lördag 14 mars 2009

Pappa...

Igår blev vi utslängda.
Angelica ville ha en liten födelsedagsfest med några kompisar.
Vi fick ju inte närvara förstås.

Morten började jobba kl. 10 idag, jag börjar på eftremiddagen, så vi gick ut och åt lite först, sen hamnade vi på Harrys.
DJ'en spelade kass musik, typ sån som tonåringar lyssnar på, det brukar spelas sånt på övriga Stadt, men inte inne på Harrys, så jag gick fram och sa att han kunde väl spela lite bättre musik då.
Han undrade vad jag ville höra. Jag funderade en stund och drog till med Creedence.
Han svarar nåt, men jag hör inte vad han säjer.
Han upprepar, men jag hör inte i alla fall.
Då sänker han ljudet och säjer "för jag har inte Creedence" och höjer ljudet igen...

Vi träffade på min kompis, som lite otippat var ute med sin pappa...!
Vi satt ihop vid ett av borden. Efter en stund märkte vi att killarna på bordet intill tittade väldigt, de skrattade och pratade om nåt, uppenbarligen oss... Dom trodde att min kompis var ute med sin pojkvän, och åldersskillnaden är ju rätt stor i så fall...!

Sen blir det tvärtom... En fet tysk tror att Morten är min pappa...?!
Hallå eller...
Jag vet att jag ser yngre ut än jag är, många brukar gissa på 28, men att Morten skulle vara min pappa?? Det var väl ändå att ta i...

Morten sa att han har misstänkt det ibland, att folk tror att det är större åldersskillnad på oss än det är.
Men vad gör det, folk får tro vad dom vill. Jag kan väl inte hjälpa att jag har sluppit rynkor. Det jag tycker är lite jobbigt är när dom får reda på att mina barn är 16 och 14½.
Har dom vett kan dom ju ställa en fråga lite fint, men andra tar bara för givet att jag fick barn när jag var 14 eller nåt...

1 kommentar:

Anna sa...

Hihihi!! En annan är både gråhårig och rynkig så det är ingen risk att man blir tagen för "ungdom". Var glad så länge det varar! :D