måndag 2 mars 2009

Cykel...

På onsdag fyller min lilla tjej år.
16.
Jisses, är jag definitivt tant nu eller?
Hon har nämnt att hon behöver en cykel, så vi var inne på en cykelaffär och sa att vi skulle ha en cykel till henne.
Han visade en med en sån där böjd stång, som man hade förr, skitful tycker jag.
Jag ifrågasatte om detta verkligen var rätt cykel.
Jo, han envisades. Alla tonåringar hade såna cyklar.
Jag hade lite svårt för detta, eftersom när jag var tonåring fick ärva en cykel av min pappas faster som var sån modell och jag skämdes för den...

Vi sa att vi skulle återkomma, för jag var osäker på vilken färg hon ville ha. Svart är ju klassiskt, men ibland vill hon sticka ut med nåt oväntat.
Vi bestämde att hon skulle få gå dit själv och välja.

Sen frågade jag häromdan vad hon önskade sej.
Citat:
en svart kärringcykel
Slut citat.
Ja genast blev ju allt solklart!
Efter jobbet idag parkerade jag bilen och gick direkt och skulle beställa en.
Dom råkade ha en monterad så jag tog den.
Jag leder den hem, knallar in på gården.
Där står Angelica med pojkvännen och en kompis...
Och jag med en cykel...
Hon tittar förvånat på mej, och frågar vad det är för cykel?!
Jag finner mej inte alls, står där som ett fån och säjer
-Eeeeeeh.... det är...eh... jag tänkte... det är faktiskt din födelsedagspresent som skulle blivit en överraskning, men du får den väl nu då!
Grattis på födelsedagen älskling!
Hon blev i alla fall överlycklig och jag fick världens goaste kram! (dom är hon inte så givmild med...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ja det blev ju riktigt lyckat med cykeln då jag står i samma dilemma just nu om 6 veckor fyller våran 14 och vad vill hon ha tro då??? öööh vet inte ööhhh orka tänka nu öööhhh det är ju långt kvar, japp visst är det då åker vi till sälen sa jag visst sa hon då???? tonåringar alltså. Kram

Suss sa...

Det var ju tur att hon blev glad för sin svarta kärringcykel! :-)

Anna sa...

Det där med tantcykel känner jag igen! J vägrar använda sin egna cykel utan tar hellre min gamla från 1987........ Cerise tantmodell...