lördag 21 mars 2009

Gammalt blir nytt...

För några veckor sen lämnade jag in mina gamla ringar till en smyckesaffär. Jag kom fram till att jag aldrig lär använda dom igen, och kände att det var dags att göra nåt åt det.
Jag skulle få en prisuppgift på ett hängsmycke jag ville ha. Den jag helst ville ha behövdes det 10 g guld till, men jag hittar en annan som är nästan lika fin.
Dan efter plockar Morten i sina grejer och hittar en plastpåse med en förlovningsring...
-Ta med den här med, sa han.
Jag tar med den till affären också, och tillsammans väger våra ringar 9,8 g! Det blir nästan att det räcker till den jag ville ha, dom får fylla i med lite extra guld bara!
Det här är resultatet! Det kostade drygt 3000 att göra det, men det var det värt!
Mortens och mitt gamla liv har smälts ihop till något nytt!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag har gjort samma sak förut och det är verkligen prisvärt!