söndag 20 mars 2011

JAAAAAAAAAA!!!

Eh... ja jag kanske ska förklara mej...
Jag har en jäkla massa kanaler på min TV, men inte Canal+.
Hockeyslutspelet är ju VÄÄÄLDIGT intressant, eftersom jag håller på Luleå. Vissa matcher går på TV4 Sport. Givetvis inte Luleås match. Den går ju såklart på... ja just det, Canal+.
Jag kommer hem framåt halv sex, har jobbat. Jag kollar på Skelleftematchen och väntar på pling i stället.
Det står 1-2 Luleå-Djurgården.
PLING! 2-2!
Jag tjoar!
Slut på andra perioden.
PLING! 3-2
Fan också...
PLING!3-3
Tredje perioden slut.
Jisses, 3-3 i matcher, 3-3 i den avgörande matchen.
Nu slutar sändningen på TV4 och jag få panik... vill ju se matchen, det är sudden!
Jag får fram sportbladets livekommentarer på aftonbladet.se.
Där sitter jag och illblegar på dataskärmen, ser kommentar på kommentar om en match som verkar fruktansvärt spännande...
Så kommer det...
Vinst för Lule och jag skriker högt!
Skickar ett sms till Morten i glädjeyran, jag skrev JAAAAAA!
Han fattar ju inget, jag fick förklara vad det betydde!

Nu jäklar! Luleå till semi!!

1 kommentar:

Gunilla sa...

haha skönt lir där !