måndag 7 mars 2011

And the winner is...

Idag var det första dan på jobbet efter min sjukskrivning.
Jag har varit hemma i två och en halv vecka.
Började som bekant med en vecka i feber, nästa vecka med en helvetes hosta.
Jag är inte helt frisk än, men jag mår ganska bra ändå. Har fortfarande lite hosta, och första timmen får jag inte fram ett ljud. Det blev ju lite knäppt när jag kommer till jobbet och mest bara väser...
Dessutom hade en av de boende spytt hela natten, så det var ju en lagom kul dag att börja jobba...
Nu hoppas jag att jag inte är såpass nedsatt att jag blir sjuk igen...

På väg hem från jobbet svängde jag förbi facket, hade lite att diskutera. Jag är ju facklig på jobbet.
Väl hemma ligger ett vadderat kuvert.
Fan, tänkte jag, nu glömde avbeställa den där boken.
Men så läser jag min adress, som är handskriven.
Det var skumt.
Börjar öppna, och vänder då på paketet, ser avsändaren.
Men vaff...? Jag fattar inget.
Sen ramlar poletten ner.
Min vinst! >>
Tack så mycket!!

4 kommentarer:

Suss sa...

Grattis till vinsten! Du kom alltså närmast genom att svara.. pepparkaksform? Inte illa pinkat!

Hoppas du vinner vinsten på jobbet också! Den där priset är att INTE bli magsjuk! :-)

Anna sa...

Hahaha! Vinsten var kul!

Hoppas bara att du slipper mer sjukdomar nu!

Kram!

513andersson sa...

Kul att det uppskattades.

=)

Gunilla sa...

Hehe, ibland har man flyyt :)