söndag 13 mars 2011

Another one bites the dust...

Igår kväll var det sista deltävlingen i tips-SM.
Jag ledde den interna tävlingen mellan mej, Morten och Janne. Igår hade vi bjudit hem Janne med fru för en tips-lördagkväll med tipset, och den spännande upplösningen.
På fredagkvällen knallar jag upp till TV-rummet för att se Let's Dance.

Då har digitalboxen totalhavererat.
Den har krånglat ibland, så för säkerhets skull ringer jag Telia för att se om det behövs en omstart från deras server eller nåt. Det behövdes en annan gång nämligen.
Tyvärr var det inte så enkelt. Boxen har pajat.
Dom kunde skicka en, men det skulle ta några dagar.
Det går ju inte, vi har ju bjudit hem folk till lördag!
Vi bestämmer oss för att åka till en Teliabutik för att hämta en ny.
Lördag förmiddag hade jag bestämt att ta en fika med en kompis, så Morten åkte själv till närmaste Teliabutik, i Trollhättan, 6 mil enkel resa.
Väl där visar det sej att han inte får ut en ny box för abonnemanget står på mej, och jag måste personligen legitimera mej...
Han får åka hem tomhänt de 6 milen. Jag åker tillbaka till Trollhättan, hämtar hem den attans digitalboxen och installerar den. Givetvis krånglar det lite, jag får starta om både boxen och gatewayen ett par gånger.
Sen hittar jag inte koderna. Jo, jag hittar dom, men dom stämmer inte.
Jag loggar in på Telias hemsida och kontrollerar. Jo, siffrorna stämmer, spalterna har hamnat fel, så alla koder har liksom hoppat upp ett par rader.
Fem minuter före gästerna kommer har jag fått igång TV'n.

Då visar det sej att ingen av stryktipsmatcherna visas på TV. Alla matcher startar klockan 16, utom en, den startar 18:15. Den visas!
Men vi vill ju ha plingena!
Det var ju inget att göra, vi får ta med Nores dator upp och kolla.
Jag har alltså 12-8-9-9-8(=46) rätt i omgångarna. Morten har 12-6-9-9-8(=44). Janne 10-9-10-5-8(=42).
I slutställningen räknas den sämsta veckan bort. Det betyder att om jag och Morten får lika många rätt denna sista omgången hamnar vi på samma poäng. LIIIITE irriterande eftersom jag faktiskt helt klart är bättre!
Allt löste sej smidigt för Morten och Janne fick 7 rätt, och jag 8!
Nu ska det bli spännande att se när resultaten kommer upp på ICA... Efter förra omgången låg jag 5'a.

Inga kommentarer: