fredag 9 oktober 2009

Vig som ett kylskåp...

Det börjar bli kallt att jogga i T-shirt nu, så jag gick och köpte mej en långärmad tröja för detta ändamålet.
Eftersom jag även var i behov av en ny sport BH tog jag ett par olika för att prova.
Den första jag provade var en sån där utan knäppning.
Hur sjutton tror tillverkaren att man ska få på sej en sån? Tror dom att alla är såna där otroligt viga gymnaster, eller gummimänniskor?
Jag lyckades få den över huvudet, men sen stod jag där i provhytten med armarna höjda över huvudet och BH'n som ett korvskinn runt mej i höjd med armhålorna.
Vad gör man nu då? Det var omöjligt att få ner den. Efter ett tag gav jag upp. Det visar sej vara lika besvärligt att få av sej den. Jag hade inte lust att gå ut ur provhytten och be om hjälp precis...
Men till slut fick jag av den och bestämde mej att definitivt köpa en med knäppning, den passar nog en tjej som är vig som ett kylskåp.

Det beslutet var inte så dumt, för jag hade fått med mej en från Rönnisch, och det var ett märke med Rosa bandet på den. Jag tänkte att det var ju bra.
Ja så går jag och betalar då. Då får man med en rosa vattenflaska! Så gulligt!

Inga kommentarer: