torsdag 28 april 2011

Nätaggregat och nya gardiner...

Ja nu tror ni kanske jag slog ihjäl mej när jag ramlade av stolen eller fick nån minnesförlust att jag hade en blogg, eftersom jag typ försvann här lite.
Så var det inte, kan jag berätta.

Jag är arbetsplatsombud på jobbet, alltså facklig, och nu går jag en utbildning. Jag är ju van att inte sitta still, och helt plötsligt ska man sitta still mycket mer än vanligt, och dessutom TÄNKA?!?
Det tar på krafterna. Jag dog nästan av trötthet klockan åtta.

Det som också tar på krafterna är att vi har en kris på jobbet, min chef fattar inte hur allvarligt det är, men nu gör vi en psykosocial utredning. Jag har en stor del i att detta drog igång, om ni kanske minns ett tidigare inlägg... Det är ju egentligen inte jobbet, utan chefen, som jag nu kanske vågar berätta utan att vara rädd för repressalier.

Jag har fortfarande inte hört nåt från läkarna om vad som händer med Christoffer, det tar otroligt på mina krafter.

Ja så har jag fått psykbryt på datorn också.
Datorn var svår att starta, och stängde av sej när den ville. Tänkte att jag hade fått nån skit i, jag har sökt med alla möjliga program, men det fanns inget. Jag är medlem i svenska antispywareforum och nu fick dom hjälpa mej med program som sökte genom min dator som gav loggar dom kunde se.
Det fanns inget jättekonstigt, och jag uppdaterade alla drivrutiner. Mina tankar började spinna runt att det var nån slags startmotor i datorn som det var problem med. Jag har aldrig hört talas om nån startmotor, men både Angelica och Koffe har haft problem med nätaggregaten. Angelicas brände och slog ut allt i hela lägenheten, hon fick sminka sej i ljuset av stearinljus. Koffes gav bara problem med hans egna dator, men gillar man att spela spel är det jobbigt nog.
I samma veva tankarna med nätagget kom, fick jag ett förslag från antispywareforum att det kunde vara nätagget.

Igår tog jag en tur på stan och inhandlade ett nytt nätagg. Plus nya köksgardiner.
Jag stod i valet och kvalet.
Gardinerna vann.
Jag putsade köksfönsterna och snyggade till.
Idag tog jag aggregatet.
Det verkar funka!
Tyvärr måste jag förlänga några kablar, för till CD'n är dom för korta, men jag kan i alla fall betala räkningarna!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

är det nått som kan sätta griller i skallen på en så är det data strul !!

Anna sa...

Du som är så teknisk kanske kan få min blogg att funka också ;)