fredag 15 april 2011

Du gamla du fria i Ryssland...

Vi satt och kollade på Parlamentet, jag och Morten.
Så spelas signaturmelodin.
Jag ska kolla Mortens kunskaper om Sverige.
Han är född och uppväxt i Norge, men har bott i Sverige i drygt 20 år nu.
Jag frågar
-Känner du igen trudelutten?
-Jaa.... säjer han dröjande... Han nynnar melodin lite och säjer sen
-Är det inte den där ryska...?
-Ryska..? OK jag fattar, han har ingen aning...
-Texten är ja jag vill leva jag vill dö i Norden...
Sen får vi ett skrattanfall när han kommer på vilken melodi det är...

2 kommentarer:

513andersson sa...

Schämmes, ta mig tusan!
20 år i Sverige och kan inte vår nationalsång? =(

Tina Högman sa...

Ja det var ju en himla tur att han kom på vilken sång det var när jag sa texten, annars hade det varit illa...