fredag 1 april 2011

Barnvagnstanten med pinnen...

Häromdagen skjutsade jag Christoffer till skolan, jag hade några ärenden då det var enklast att ta bilen. På vägen dit får jag stanna vid ett övergångsställe för det gick över en kvinna med en gammal barnvagn och en pinne på 2 meter.
Jo, precis så var det faktiskt.
Kvinnan var i 60-års åldern, barnvagnen var gammal och jättesmutsig och det såg ut som om den var tom. Sen hade hon en pinne i handen.
Koffe och jag bara glodde. Ja, vi fnissade lite också då kanske...

Jag lämnar av Koffe vid skolan, parkerar bilen och går in på Åhléns, jag skulle ha en gardinstång.
Jag står och tittar på stängerna då jag märker att nån står bakom mej, så jag tänkte om jag står i vägen eller nåt. Jag vänder mej om och får se... just det, barnvagnstanten! I vagnen har hon lagt pinnen, fast den är ju lång, så den sticker ju rakt ut liksom. Hon har dessutom lagt en packe galgar i vagnen.
Jag blir full i skratt och vänder mej snabbt om och tar en gardinstång och läser intensivt på den för att inte börja skratta.
Så säjer kvinnan
Tittar du också på gardinstänger...?
Lite dum fråga kan det tyckas, eftersom jag håller i en gardinstång...
Jag får snabbt ställa ifrån mej gardinstången och lämna butiken för jag håller på att dö av skratt...

3 kommentarer:

513andersson sa...

Ska man fnissa, eller skämtar du med oss? =)

Tina Högman sa...

Nä jag INTE skämta aprilo faktiskt! Det är sant!!

Gunilla sa...

Vilken tant, du skulle sagt du kollar på barnvagnar :)