måndag 22 september 2008

Ur led är tiden...

Tog nyss min dagliga promenad.
Gick på cykelvägen längs älven, passerar två broar, den tredje går jag över för att knalla tillbaka på andra sidan.

Luftern är kylig, men frisk. Jag tar ett djupt andetag när jag kommit ifrån den större vägen lite.
På den sidan är det träd. En hel del löv har fallit ner, många i höstfärger.
Det knastrar lite under fötterna när jag trampar på dom.

I ögonvrån ser jag nåt i gräset.
Det är nåt gult.
Jag tittar närmare.

Jag ser....

...tussilago?!?

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja jag hittade ju midsommarblomster på min promenad igår... :S

Suss sa...

Hmm.. Det första jag skrev försvann visst ut i cyberspace.. Mysko..

Nåja, Det jag skrev var att du minns väl för några år sen när vi gick runt Kullen i oktober, och fick syn på en massa vårblommor? Vi undrade ju hur länge vi egentligen hade gått! Och varför ingen saknade oss.. :-)