söndag 14 september 2008

Dålig insikt...?

Igår kom Angelica på att hon ville ha en EPA. Dom kostade bara mellan 15 och 30 tusen.
Hon tyckte jag kunde ta ett lån och köpa en, så hon kollade på nätet och hittade en snygg. I Luleå.
-Hur ska du få hem den då? undrade jag.
-Köra den så klart!
-Men du måste ju ta traktorkort först!
-Ja men det gör jag, sen åker jag till Luleå och köper den!
-Men du måste ju vara 16 år, det är ju ett halvår kvar! Tror du den finns kvar där då?
-Ja men...eeh... Davids kusin har traktorkort, han kan köra!

En timme senare kommer hon på att hon vill ha en hamster.
-Ni har ju en hamster, påpekar hennes pojkvän.
-Det är Koffes. Jag vill ha en egen. Eller jag vill ha möss!
-Vi har ju haft möss, det slutar ju alltid med att jag får sköta djuren! protesterar jag!
-Ja men nu är jag inte trött på dom! Eller jag vill ha ett marsvin! Nej, en orm! Nää.... dom äter möss... Jag vill ha en spindel!
-ALDIG I LIVET!! skriker jag i panik, känner rysningar genom hela kroppen.
-Men jag ska ju ha den i mitt rum! Du behöver inte se den!
-Det spelar ingen roll, jag kommer ligga vaken hela nätterna och vara livrädd att du glömt stänga terrariet!
-He he... jag ska komma in med spindeln när du sover och lägga den på ditt ansikte!
Jag svarar inte, jag bara känner rysningen i hela kroppen...
-Men du är ju också rädd för spindlar! inflikar Angelicas pojkvän.
-Ja små ja! Inte stora! Med håriga ben!

2 kommentarer:

Suss sa...

Köper hon en spindel kan du ju hälsa henne att jag aldrig mer kommer att sätta min fot i ert hem något mer! Det kanske inte gör henne något, att inte tjatmoster kommer, men du kan ju hota med att det även betyder att Herman inte kommer dit något mer!

Anna sa...

INGEN SPINDEL!!!
Hur kommer sig det att jag känner SÅÅÅÅ igen mig i denna blogg...?
"Jag vill ha NÅT" fast det varierar väldigt ofta VAD man vill ha ;)
KRAM!