fredag 1 juni 2007

Harald Hårfagre...

Biverkningarna av medicinerna blir bara mer.
Först pajar magen totalt. Jag klarar mej inte en dag utan Lanzo, en tablett liknande Losec.
Sen sjunker blodvärdet. Måste ta järntabletter.
Sen ett halvår eller så har jag även hjärtklappning och yrsel.
Jag tappar håret. Inte så mycket, men ändå. Jag har alltid haft tunt, fint hår. Jag vill ha långt hår. I några månader nu har jag tagit Silica, som stärker håret i förhoppning om att det skulle hjälpa.
Var och klippte mej idag.
Min frisör utbrister: men ditt hår blir ju tunnare och tunnare!
Silica verkar inte göra nån nytta.

Finns inga mediciner som har mindre biverkningar. Inte utan att att bort effekten jag behöver. Jag måste ha dom här.
Jag har fått klippa håret rätt mycket för att få en fyllig effekt.
Fan vad jobbigt. Kommer det att sluta med att jag måste ha peruk?

5 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ!
jag tror att du är minst lika fin i din nya frisyr! Men visst suger det, när kuckelimuck-medusin, gör så mot dej! Hoppas du blir klar med medicinering snart!!

Kram // Udden

Trollmor sa...

Du är snygg i snagg!

minns du?

Tina Högman sa...

Snagg?? Har väl jag aldrig haft... Bara hockeyfrilla och nån skum pottfrisyr som var modernt ett tag...!

Trollmor sa...

Pottfrillan var ju snagg, iallafall i början...

oh vad snygga vi var! *hostfrustflabb*

Tina Högman sa...

Trollmor: Hade besök en gång av några jag inte träffat förut. Tjejen såg fotot från när jag gick i nian. Hon sa: 80-talet eller??

Ehum. Jo.

Fast undrar vad man tycker om frissen man har nu om sisådär 20 år...!