torsdag 31 maj 2007

Sovmorgon!? Vad är det?

Christoffer har prao idag, på Richys jobb. Angelica brukar sköta sej själv på morgonen.
Igår kväll kom jag på att jag kan få sovmorgon!
Richy går ju upp med Koffe, för annars brukar jag gå upp med honom på morgonen.
Vad underbart!

Men vad händer? Jag vaknar klockan sex lik förbaskat... Angelica bröttlar i kylskåpet (vårt sovrum ligger intill köket). När hon bröttlat fördigt kommer nästa, även om dom var lite tystare. Richy och Christoffer åker iväg en kvart i sju, Angelica knallar iväg till bussen strax efter sju.
Jag ligger där i sängen och är jobbigt vaken.
Jag sätter på TV'n. Slötittar lite. Börjar bli lite sömnig. Blundra lite. Känner sömnen komma krypande. Börjar domna bort...

BRÖÖÖÖÖL

Jag tvärsätter mej upp. Vad i...?!?
Just det. Plåtslagaren skulle komma i veckan och sätta dit ett skydd över skorstenen. Det måste vara dom.
Jag kikar ut genom fönstret.
Finns ingen bil där.
Det var konstigt?! Vad sjutton är det som låter?
Går ut i köket.

Det BRÖÖÖÖÖLar fortfarande.

Det kommer från Angelicas rum. Jag fattar inget.
Det visar sej vara Angelicas stereo som av nån anledning löpt amok. Det verkar som att radion hoppat igång, och när hon spelar stereo är det HÖGT. Radion var inte inställd på nån kanal, så det är bara ett hiskeligt brus.
Jag drog ur sladden. Går och lägger mej. Fast till vilken nytta? Nu är jag ju klarvaken.

2 kommentarer:

Suss sa...

Men det är väl typiskt.. När man väl får sova, då går det inte..

Anonym sa...

Oh vad jobbigt det låter!! Finns inget värre än att vakna tidigt på morgonen när man vet att man skulle få sova mycket längre!!