tisdag 8 maj 2007

Ingen plåtlåda...

Vaknade i morses som vanligt.
Försöker tvätta sömnen ur ögonen. Gick väl sådär...
I spegeln ser jag att jag är lite röd om kinderna.
Hmm. Konstigt. Jag är väl varm. Christoffer kom in klockan 4 i natt och somnade mellan mej och Richy, tre i sängen kan vara lite trångt.
Knallar till jobbet som vanligt.
Byter om. En snabb titt i spegeln för att se om håret ser ok ut. Det gör det.
Fast jag är fortfarande röd om kinderna.
Tänker inte mer på det.

Senare på dan får jag se mej själv i spegeln igen.
Röd.
Tittar närmare och känner med handen över ansiktet.
Knottrigt.
...

Knottrigt...??

Vad är det som händer?

Jag upptäcker att kinderna, hakan och lite ner på halsen är full med utslag.
Ser ungefär ut som nässelutslag. Första tanken är ju allergi. Fast jag är inte allergisk mot nåt.
Jo, nickel förstås, men hade jag legat med nyllet i en plåtlåda hade jag nog märkt det.

Mystiskt.

Ska bli spännande att se hur jag ser ut i morn.

2 kommentarer:

Trollmor sa...

Bild?

;)

Suss sa...

Jag fick nässelutslag en vecka innan jag skulle ta studenten! Inte alls kul!! Vem vill se ut som en knottrig kondom på studenten???
Som tur va försvann det innan..
Misstänker att det var av en ansiktskräm som jag precis hade börjat med som var boven i dramat..