fredag 11 maj 2007

Jag måste se ut som sjutton...

Har precis varit en tur till stan.
Köpte ett gitarrställ till Angelica. Som det ser ut i hennes rum jämt misstänker jag att man när som helst kommer att trampa sönder gitarren.

En tur till ICA. Bananer, bröd, färska champinjoner, ostbågar, chilinötter, coca-cola, gurka, tomater, sallad, rökt skinka, torskfilé, tortellini och äpple.

Sen systemet. 10 Norrlands Guld, 4 Aquatini och 2 Rekordelig cider 7,0 och två kassar.
Ställer upp på bandet. Tar fram plånboken för att betala.
-Har du legitimation??
Suck.
-Jaa då.
Visar.
Flin.
-Men det var väl roligt?
-Jodå!
Inte.

Ärligt talat tycker jag inte det är kul att få visa leg jämt på systemet. Alla säjer att jag ska ta det som en komplimang, men jag har lite svårt att ta det som en komplimang att folk tror att man är under 20. Mina barn är ju för jösse namn 12 och 14!
Visst är det bra att dom kollar om dom är osäkra, men jag tycker det är fuktansvärt pinsamt att behöva visa legitimation när man fyller 35 om två månader...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då måste jag se väldigt gammel ut :P Jag fyllde ju 34 i tisdags å jag har inte behövt visa leg på systemet sen jag var 30.

Jag förstår dig för sist när jag visade leg så blev det väldigt pinsamt ...dock inte för mig utan för kassörskan...
Men det kunde hon gott ha =)

Ha en trevlig helg.

/ Annica

Anonym sa...

Hmm, jag blir nog fortfarande glad om jag får visa leg på systemet. Men lever ju också fortfarande i förnekelse över hur gammal jag är!!

Har förresten flyttat min blogg till idatjockis.blogg.se, har varit less på spaces en låång tid och nu tog jag äntligen tag i saken.

Suss sa...

Jag blir GLAD när jag får visa legg!! Skulle jag inte behöva visa det nån gång skulle jag känna mej urgammal...