torsdag 28 juni 2007

En till...

Jobbarkompisens man kör motocross, precis som Richy. I helgen är det Motocross VM i Uddevalla.
Det betyder att vi blir gräsänkor. Dom åker dit ett stort gäng imorn förmiddag och stannar till söndag.
Hela förmiddagen pratade hon om att det var en himla tur att det blev fint väder, för de skulle grilla ikväll, eftersom hennes man är borta i helgen.

På eftermiddagen hade ju självklart jag blivit jättesugen på grillat...!

Jag ringde till Richy, som berättade att han skulle träffa en kompis, den han skulle bo i samma husbil som på VM'et, utanför Majåkers Livs där dom har himla gott marinerat kött...
Richy sa att han skulle köpa med sej lite kött.
-Fast då är det nog bli ett par öl ikväll...
Det hör ju av nån anledning ihop med grillen...

När jag kommer hem har Angelica tagit bussen till stan med en kompis. Hon skulle ta bussen hem klockan 22.

Shit. Där rök den bärsen...
Två 14-åringar. Sommarlov. Sena bussen hem.
Nej än har det varit lugnt, men endera dan kommer det. Den dan man får hämta henne knackefull, eller att hon missar bussen, eller nåt annat.

Richy säjer att han tar ingen öl ikväll, så jag kan ta lite.
Gulligt! Jag antar att han lär få en del i helgen...

Jag tog en öl till maten, som vi för övrigt åt inomhus, för lagom till jag slutat jobbet hade solen försvunnit och det hade blivit kallt.

Efter att den ölen tagit slut sa jag

-Jaa... man kanske skulle ta en öl till...?!?

-JA! Det tycker jag allt! Annars känns det ju som om det var meningslöst, var hade det varit JAG, hade jag definitivt tagit MINST en till.

Jaha. Så nu är jag inne på tredje. Fast jag jobbar ju 7-17 imorn, så sen får det vara bra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kall öl på sommaren.
E D gött eller?
Lennart

Suss sa...

En vanlig tordsdag och allt... Ja e det sommar så e de!!

Tina Högman sa...

Lennart:
Mm. Jätte!

Suss:
Man får ju ta chansen...!