fredag 29 juni 2007

Ah mäh vaff...

Vi har ett kylkåp/frys i köket. Det rymmer ju inte så himla mycket.
Under trappen i källaren, alldeles vid TV-rummet har vi ett kylkåp till. På dörren står det LATTJOLAJBANLÅDAN. Passande namn tycker jag, eftersom vi använder det på fester. Senast på midsommar.

Richy är som tidigare nämnts på motocross VM i Uddevalla. Då skulle det med öl, så han möblerade om och grejade bland kylskåpen igår.

-Vill du ha Norrland Guld eller Mariestad kvar? frågade han.

-Kvittar, sa jag.

-Jaha. Men jag ställer upp 4 Norrland i kylskåpet i köket, resten ställer jag här!

Jag står i tvättstugan och ser inte vart han ställer ölen, men antar att dom ställs i Lattjolajbanlådan.
Man ska aldrig ta saker för givet vad det käller karlar, det har jag lärt mej idag.

Igår, enligt gårdagens blogg, drack jag tre öl. Dom stod i köket. Alltså fanns det en kvar där.
Den tog jag förut.
Sen gick jag till Lattjolajbanlådan för att ta en till.
Öppnar.
Tomt.
Va??
Jo. Tomt.
Jättetomt, och avstängt.
Under sekretären stod ett halvt flak Mariestad.
Gick upp i köket och letade i kylkåpet där.
Nä. Inga öl.
Ok. "Här" betyder uppenbarligen inte i kylkåpet utan under sekretären.
Nu fick jag ställa upp några till, och sitter här med en fesljummen öl.

Richy ringde nyss. Han garvade en bra stund åt det. Jag tyckte inte alls att det var kul.
Han berättar för kompisen i husbilen, som högt talar om att han tar fram en öl som nästan är frusen.
Jag ber Richy smälla till honom. Fast det gör han nog inte.
Han hade visst gjort en tatuering nyss. Den fick jag absolut inte slå på.
Jag försökte diskutera tatuering med Richy, men det gick inte bra, så han slänger över luren till kompisen, och vi pratar en stund om tatuerare och skötsel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fesljummen öl---FY f-n.
Lägg en i frysen en timme så blir den snabbt kall.
Glöm inte bort den bara...
Blir inte bra.
Erfarenhet.
Karlar...
Att ni kvinnor står ut med oss förvånar mig nästan dagligen.
Skulle inte vilja vara gift med mig.
Lennart

Tina Högman sa...

Det är mycket riskfyllt att lägga den i frysen...

Suss sa...

Ja men han sparade några öl i alla fall! Du får väl va glad för det lilla!! :-)