lördag 2 juni 2007

Brylkräm å stålkam å gällivarehääääng...

På helgerna fixar vi en del av maten själva på jobbet. Det mesta ska bara värmas i ugnen, men potaterna ska kokas, och ibland får vi vispa grädde till efterrätten. Allt står i ett stort kylskåp och på lördag och söndag hämtar vi maten därifrån och tar med in på avdelningarna.
Jag hämtade maten idag. Till efterrätt var det persikor och grädde.
Jag tyckte att det var mycket grädde, så jag kikade på morgondagens matsedel för att se om grädden skulle räcka till båda dagarna.

Jag säjer till jobbarkompisen:
-Hur ska vi göra med grädden? Ska jag vispa allt? Det lär ju bli en massa över!
-Vad är det imorn då?
-Brylkräm!

*jobbarkompisen ser fundersam ut*
*jag undrar vad jag egentligen sa, för det lät konstigt på nåt sätt*

-Vad sa jag? Sa jag brylkräm?? *flabb*
-Ja! Men det heter ju brylpudding!
-Näää! BRYLÉPUDDING!

1 kommentar:

Suss sa...

Ja varken brylkräm eller brylpudding låter något vidare.. :-)

Men brylépudding e gott!!