söndag 10 juni 2007

SMS... (Skrämmer Många Syrror...)

Äntligen kom vi då iväg på vår första långpromenad, jag och Suss.
Vi gick milen i Råda på 1 timme och 45 minuter, precis som vi brukar! Det trodde vi inte eftersom vi är läskigt otränade, men det gick ju bättre än vi trott!

I skogen var det en mystiskt djur. Eller nåt. Vi gick där och pratade när det hördes ett jätteskumt ljud. Det lät som nån slags fågel eller nåt. Jag blir livrädd (som vanligt, jag är lättskrämd) och skriker till högt!
Suss tittar sej omkring, hon tror att jag sett en älg eller nåt.
Jag snor runt och tittar överallt och säjer med mer eller mindre panik i rösten
-VAD VAR DET???
Jag väntar mej att det ska flaxa till och nån fågel eller nåt ska komma farande.
Då tittar Suss på mej, ler lite smått och säjer
-Det var bara jag som fick ett SMS!
Måste folk ha så där konstiga sms-signaler? Skrämma vettet ur mej så där...
Tacka vet jag min sms-signal. Då vet man vad det är. Det är en norrlänning som säjer hörrdudu, nu kom det ett sånt där sms igen, undrar vad här står.

6 kommentarer:

Suss sa...

Konstiga sms-signaler??
Lilla du, det var bara lite pipande..
:-)

Anonym sa...

Oh vilken rolig sms signal du verkar ha! En sånn vill jag också ha! Min telefon är en tråkig en där man bara kan välja mellan typ 5 förinprogrammerade signaler :(

Vad hurtiga ni är förresten! Det närmaste jag kommit promenad är när jag vaknade kl 7 igår och funderade på att kanske gå ut och promenera.

Anonym sa...

Ni har en kul tradition.
Men i denna värme.
Hur har vi kunnat leva utan mobiler????
Lennart

Tina Högman sa...

Suss: Nähä, det lät ju helkonstigt ju...
Ida: Man kan ju ladda ner från typ inpoc eller nåt. Dom kallas SMS-tones.
Lennart: Har man bara vatten med sej så... och vi går ju inte mitt på dan i 30 graders värme precis. Är det varmt går vi på kvällen.
Och ja, hur klarade vi oss utan mobiltelefonerna...??

Anonym sa...

Jag håller med dig Tina ;) Det är läskigt ute i stora vida världen!

Anonym sa...

Själv har jag som göteborgare en kille som på bred göteborska säger "Ä'ru go i hövvet eller, du har ju fått sms!"