lördag 9 juni 2007

Bonnbränna...

I torsdags kväll ringde en av Mr. FJR-snubbarna. Frågade om vi hade lust att hänga på till en MC träff på High Chaparrall. Vi hade pratat lite löst om det tidigare, men hade typ glömt av det.
Den var från torsdag till söndag, fast nu gällde det bara över dan.
Tja... vi hade inget särskilt för oss, så vi hängde på.

Stack klockan nio härifrån. Drygt 22 grader varmt. Jag hade shorts och linne. Sen var det bara att dra på sej gore-tex stället, stövlar och hela ballunsen. SHIT vad varmt det blev när man knäppt ihop jackan och fått hjälmen på huvet...

Det gick bra så länge man körde över 110. Annars blev det rätt varmt. Vi försökte köra ganska snabbt. Det blev lite problem när vi körde igenom samhällen och sånt, men man fick ju stå ut.
Lite jobbigt blev det i Borås. Det är två-filigt. Vi hamnar bakom en polisbil... Fast det gick bra ändå, för i filen brevid körde en läcker BMW cab, så den spanade jag på. Bilen alltså. Jag såg mest nacken på föraren, så jag har lite taskig uppfattning om han var ett span eller inte. Fast det klart, kör man en BMW cab är man garanterat ett span...

Till slut kom vi i alla fall fram till Tranemo där vi mötte upp ett gäng till FJR-åkare, och fortsatte ihop till High Chaparral. Där fanns ytterligare fler från FJR-klubben. Dom skulle vara där hela helgen. Det var jäkligt skönt att bli av med mc-kläderna också...

Vi käkade middag, tacos. Man var hungrig, så det smakade bra. Särskilt bra satt ölen jag tog till maten... De som inte skulle köra hem kunde ju också ta en öl, men för vissa sved det rejält när jag satt med min bira...
Jag kan tala om att jag fick höra det några gånger sen. Inte bara av min "chaufför"...

Jag upptäckte att det inte var nåt vidare skönt att ta på sej mc-outfiten är det var dags att åka hem. Efter att ha gått omkring i 30-graders värme i några timmar sen ta på sej ett hett mc-ställ var man inte så kaxig.
- Nu får man köra fort, sa jag.

Det var skönt att ta en dusch när man kom hem... Richy duschade först.

-TINA!!
-Ja?!
-Kolla! Jag har blivit brun!
-Nä, du är röd!
-Nä, det är brunt!
-Nä, du har bränt dej!
-Nähä!
-Ja men i alla fall har du en äkta bonnbränna... (han har haft T-shirt hela dan...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag har nog också fått en sån idag :) (bonnbränna alltså), men så länge man har liknande tröjor på sig spelar det ju ingen roll ;)

Suss sa...

Ja, jag kan tänka mej att det var rätt oskönt att dra på sej mc-kläderna igen efter den värmen..