tisdag 5 juni 2007

Taktikbyte...

Angelicas rum ser ut som en orkan dragit fram där. Bokstavligen, faktiskt. Hela golvet är täckt med kläder och lite annan bråte. Hennes rum är litet, så det blir ju fullt snabbt.
Hon har tjatat om en tvättkorg som hon kan slänga tvätten i.
Ändå hamnar allt, precis ALLT, på golvet.
Jag tjatar att hon ska städa. Jag har sagt ibland att städar hon inte, gör jag det. Eftersom hon inte vill att jag ska "snoka" i hennes rum gör hon det då.
Då slänger hon in hälften av kläderna i garderoben, resten bär hon ner i tvättstugan. Dan efter ser det likadant ut.

Nu har jag bestämt mej för en ny taktik. Idag har jag plockat upp alla kläder på golvet och dammsugit. Det var ungefär tre shorts, tre jeans, fem tröjor, 10 t-shirtar, 5 BH'ar, säkert en så där 6 linnen samt en oräknelig massa använda strumpor och trosor...
I tvättkorgen i garderoben låg ett linne och ett par shorts...

Jag röjde runt i garderoben och vek ihop rena kläder, som hon antagligen bara provat och lagt tillbaka i en hög, och lagt ner den smutsiga tvätten i tvättstugan. Jag fick bära ner en överfull tvättkorg två gånger!

Nu får vi se om detta funkar. När hon kommer hem idag kommer hon antingen låtsas som inget, eller bli skitsur.
Jag tänker fortsätta så här. Jag städar tills hon gör det själv.

6 kommentarer:

Trollmor sa...

Hahahaha

Jaadu, tänk om min mamma hade gjort så...nä skiten fick ligga och jag fick gå i skitiga kläder tills jag fattade att jag skulle lägga kläderna i tvättkorgen...

Men jävlars om hon hade försökt städa...

Anonym sa...

Hej vännen!
Hmm, det låter lite som ett ställningskrig...fniss.
Men jag hoppas att det är du som går segrande ur striden.
Trägen och envis vinner!
Vill önska dej en skön och härlig nationaldag!
Hoppas att du mår bra och att du får det trevligt!
Var rädd om dej!
Kram fr Nanne

Anonym sa...

Jag kör samma taktik som trollmors mamma.

fast Dennis vill helst att jag ska städa oxå men se när jag e klar med resten av huset så ställer jag dammsugaren mitt på golvet....å tro det lr ej han dammsuger.
Fast den större städningen sköter jag.

men kläderna e nästan det värsta...sen kan han gnälla ett par dar att han inga kläder har att ha på sig...vars e de då?? i tvätten?? neee just det hur ska de då ha blivit rena??

Hoppas att din taktik hjälper =)

/ Annica

Suss sa...

Nå??
Vad hände??
Blev hon sur?? :-)

Tina Högman sa...

Hepp. Hon låtsas som inget...

Anonym sa...

Jag kan bara säga att jag känner igen mig!!! Vi har det likadant! Skönt att känna att det inte bara är mitt barn som inte vet hur man städar (och håller det så mer än 30 min)! KRAM!