lördag 25 november 2006

Stackars mej...

Usch då. Inget vidare känns det idag.
Bakfull... jag?? Nähä, inte då.
Det är faktiskt sant. Trots party igår.

INFLUENSAVACCIN

Motvilligt tog jag den där sprutan igår.
Sköterskan och områdeschefen sa att ni behöver inte ta vaccinet. Vi tvingar ingen sa dom. Ni ska göra det för er egen skull.
Sen sa dom att dödligheten minskar om vårdpersonalen tar det. Det blir inte så många sjukskrivningar heller.
Då undrar jag, för VEM gör man det då? Inte är det mej själv.
Jag kan ju tycka att dom som riskerar att bli allvarligt sjuka borde ta vaccinet. De flesta av våra boende har tagit vaccinet, men de som inte gjort det har jau informerats om riskerna.
Men som vårdpersonal är man ju sån, man tänker mer på andra än sej själv.
Alltså tog jag vaccinet.

Nu har jag ont i halsen, trött, frusen. Och framför allt ÖM på armen. Mitt i tatueringen stack dom dessutom. Ja inte i färgen, det kan dom ju inte, men mitt i där det inte var nån färg.

4 kommentarer:

Udden sa...

Stackars dej!!! Ja, jag undrar om inte dessa vaccin är framtagna som placebo för influensan och istället framtagna för att jävlas med folk!
Har blivit erbjuden fr jobbet oxå.. men avstår.

Suss sa...

Stackars lilla Tina....
Lider med dej... Lite i alla fall...
Och det hjälpte inte att dricka öl??

Anonym sa...

Men då får ju inte tatueringen influensa iaf..å det är ju bra...har hört att det kan sitta i länge på dom annars...;-)
Tack för besöket hos mig Tina...Ha det gott...å åk inte i 180...man ska faktiskt inte lägga ihop hastighetsskyltarna.../
Kram...B1 & B2

Tina Högman sa...

Suss: Jodå... ölen hjälpte på FREDAGEN. Inte på lördagen!

Beekay: Va?? Ska man inte lägga ihop alla skyltar allt eftersom man passerar dom?