måndag 13 november 2006

*knack knack* kom ... ut?

Jag jobbar på ett äldreboende. Vi knackar ALLTID innan vi går in till nån. En del vill ha dörren stängd och en del har sin dörr öppen, och även om dörren står på vid gavel knackar vi alltid innan vi kliver in.
I morses var jag och jobbarkompisen inne och hjälpte en kvinna att komma upp. Vi har stängt dörren om oss. Vi är nästan klara, då jag säjer att "jag går in och börjar tvärsöver".
Jag tänkte att jag börjar greja lite hos kvinnan som bodde i rummet mitt emot, så kunde jobbarkompisen komma när hon var klar.

Jag knackar på dörren och kliver... ut?
Vänder mej om mot jobbarkompisen, som tittar bort mot mej.
-Vet du vad jag gjorde!?
-Ja jag hörde! *asg*Du knackade ju när du skulle gå ut! Jag trodde det kom nån hit!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha ja det kanske man ska börja med. Knacka o tala om att nu går jag så att du vet om det.

Kramar Ulrica

Anonym sa...

Haha, bäst att ta det säkra före det osäkra... Man vet ju aldrig vad folket i korridoren utanför gör, bäst att förvarna att man kommer ;)

Suss sa...

Ja det skulle man behöva göra innan man går ut från våran personaltoa.. Den är precis där vi hänger av oss jackorna, så det är ju rätt ofta som man slänger upp dörren och någon stackare flyger en halv meter för att det råkade stå precis utanför!!