onsdag 11 december 2013

Close encounter...

Jo den där drömmen blev mer eller mindre sann på hemvägen...
Nånstans mellan Alingsås och Vårgårda hoppar det ut en flock rådjur eller dylikt mitt framför bilen. Jag tvärnitar och hinner tänka detta går åt helvete.
På nåt sätt lyckas jag hamna emellan alla djuren. På mittstrecket står två, vid dikeskanten står tre eller fyra. Hade nån av dom fått spatt eller nått hade det gått illa, men dom stod bara där som helt paralyserade. Jag hade kunnat nudda dom om jag sträckt ut handen genom nåt av fönstrena. Vilket jag givetvis inte gjorde för jag hade fullt upp med att hålla krampaktigt i ratten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag körde bil ute på där alla bostadshus ligger. Fick se en flock Vildsvin gå på höger sida om vägen så jag kikar på dem samtidigt som jag rullar sakta framåt. Så kikar jag fram och fick se att de var lika många framför bilen på vägen. Körde ju inte fort men ändå kom tanken att tänk om jag kört på dem....